søndag, september 13, 2009

Et Smålandsk paradis

Man kan godt nok opleve mange ting på 4 dage, når lokale mennesker åbner deres hjem og strikker et program sammen for en flok kvinder fra Danmark, Norge og Sverige.
Jeg ankom aftenen før arrangementet skulle begynde, og jeg var så heldig at få B og H som værter. De har byttet deres danske hverdag ud med et liv langt ude i en svensk skov. Sådan forekom det mig. Altså langt ude (men kun ca. 15 min. kørsel) Jeg kendte kun Sverige set bag en bilrude på vej til Norge eller Bornholm.
Men her var der andet at se på. De bor et helt vidunderligt sted. Stille - og om aftenen var der hængt en masse stjerner ud på himlen. Hos mig er der så meget gadelys, så det er svært at se stjernerne.
Det røde hus er gæstehuset, hvor jeg boede i et værelse. Svenske Jill og Eva boede i et andet. Vi blev beværtet med lækker morgenmad og hyggelig atmosfære. Det er fantastisk at komme til fremmede mennesker og blive mødt med varme og gæstfrihed, og føle at vi er på bølgelængde. Vores værtspar rejser rigtig meget og har boet hos 5W værter og pennevenner i hele verden.
Jeg tror, der kommer et senere indlæg om, hvordan dagene gik (skal lige have ordnet nogle blommer og lavet noget mere marmelade - det sidste!)
De to billeder er udsigten fra stuen og foran huset. Der var såååå idyllisk.
En morgen med mosekonebryg.

4 kommentarer:

  1. Det ser fuldstændig så idyllisk ud, som jeg forestiller mig en svensk ødegård!

    Det lyder til at have været nogle dejlige dage... glæder mig til at læse mere om det spændende fællesskab i 5W.

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem - lyder som en dejlig tur!
    Vi er hoppet med på dit blommesnaps-eksperiment, og glæder os meget til at smage resultatet :o)

    SvarSlet
  3. Nille, det var et idyllisk sted, og der findes vist mange af den salgs steder, som danskere har købt til feriebolig.
    Det var hyggelige dage. Jeg fandt ud af, at mange var eller havde været gymnasielærere og rektorer, så der var seriøst indhold :-)
    Kun 3 ud af 13 var stadig i arbejde, så det var folk i moden alder. Meget søde mennesker - og meget berejste.

    SvarSlet
  4. Tak Annette. Det er dejligt, I har fået så meget frugt. Det kan dog godt blive en belastning, hvis man synes, man skal anvende det.
    Spændende med blommeeksperimentet. Måske bliver det mere en likør end en snaps? Det vil vise sig

    SvarSlet