onsdag, oktober 14, 2009

Udeliv.

Vejret har i den grad været til udendørs aktiviteter i dag.
Ældste og jeg gik et par timer i det meget smukke område ved Bøllingsø lidt vest for Silkeborg. Jeg troede, jeg var klar til de 14 km. rundt om søen, men måtte se i øjnene, at det var for stor en mundfuld.
Men hvor er der pragtfuldt derude sådan en solskins efterårsdag.
Man kan ikke lade være med at smile, når man ringer og får historien på det sted, man står. Det lyder som Jesper Asholts stemme, fuld af sjov og humor. Det er en sjovere måde at få informationer på, end at læse en tavle.
Undervejs passerer vi det sted, hvor Tollundmanden, der levede og døde for ca. 2000 år siden, blev fundet.
På Silkeborg Museum kan man se Tollundmanden.
Der er ikke nogen steder eller tidspunkter, hvor en flad madpakke smager så godt, som i en pause på en god travetur.
Efter traveturen var det tid til at se nærmere på 'frostskaderne'
Da solen havde jaget morgenfrosten på flugt, var georginerne besvimet og helt slappe. Knoldene er blevet gravet op. Det bliver spændende, om de overlever et vinterophold i kælderen. Det var sjovt at se, at den plante, der havde været mest pisten og kun haft få blomster, var den med de største og mest svulmende knolde.
Føtex har solgt de sidste forårsløg til halv pris. Jeg fik fat i nogen af dem. De kom i jorden i dag, og sådan lever drømmen om skønne farver, blomster og lysere tider om nogle måneder.

7 kommentarer:

  1. Nej hvor hyggeligt, det er dejligt med en travetur med indlagt spisepause og snak. Jeg kan godt forstå, at de 14 km var lige i overkanten, men mindre kan jo også gøre det.

    SvarSlet
  2. Gåtur OG madpakke, det gad jeg godt :-) Mine planter skal da vist også reddes i morgen :-)

    SvarSlet
  3. Jeg kan kun erklære mig enig: Du bor i et skønt, skønt område, men 14 km er nok lige i overkanten.
    Tollundmanden har jeg til gode, selv om jeg har været i Silkeborg mange gange. Pinligt.

    Selv den kedeligste madpakke smager godt, når man har været ude i frisk luft og er blevet godt sulten.

    SvarSlet
  4. Næ hvor I hygger jer :-) Den tur ville jeg gerne have været med på!

    Kh den bette

    SvarSlet
  5. Det er så dejligt at læse om jeres travetur, Betty! Området ved Silkeborg er underskønt, men jeg tror også, jeg ville føle, at 14 kilometer var for meget ;)

    SvarSlet
  6. Jeg kan godt forstå, at 14km. var for stor mundfuld, for rundt om Viborg søerne er der ca.7 km.og det synes jeg er godt stykke.Det ser ud til i har haft dejlig traveturmed.

    SvarSlet
  7. Tak allesammen for jeres kommentarer. Det er rigtig dejligt at høre fra jer.

    SvarSlet