fredag, januar 20, 2017

Jeg glæder mig ...

Min kære svigerinde, der var gift med min bror, indtil han døde i en motorcykelulykke for mange år siden, ringede for et par dage siden og sagde, at hun havde en ide.
Hun bor på Fyn sammen med sin nuværende mand. De skal til Thy i morgen, men de ville køre i dag og gøre stop hos mig. De ville så lave thaimad til mig (hun er fra Thailand.) Jeg skal slet ingenting gøre. De medbringer det hele. Det synes jeg er en skøn ide!
Heldigvis er bed&breakfast-værelset hos min genbo ledigt, så de bliver indkvarteret der. Og med en nøgle til min lejlighed, kan de låse sig ind i morgen. Evt gå til bageren først efter rundstykker og komme her og lave kaffe.
Jeg vil bare læne mig tilbage og nyde det ;-)
Måske vil jeg blive lidt grebet af håndbold i aften. Jeg plejer ikke at se sport, men sammen med entusiastiske folk, bliver der en sjov stemning.
Trump bliver indsat som præsident i tv kl 16. Jeg har næsten ikke lyst til at se ham.

Mit billede er fra Osuma.dk - netbutikken med dagligvarer.

Jeg tror, jeg i nogen grad vil fortsætte med at handle de tunge ting på denne her måde, også når jeg kommer ud og i gang igen.

Øl, vin, vand, juice, frugt og printerpapir.

Det var tungt - selv for ham der leverede.

Det koster 49 kr at få varerne bragt, og man skal købe for minimum 400 kr.

Jeg har søde, hjælpsomme naboer. I dag har tre meldt sig, om de skal købe noget for mig. Det er dejligt, for der er altid en småting eller noget, jeg har glemt. Og småtings-afdelingen er ikke for Osuma.

6 kommentarer:

  1. Hvor lyder det som et hyggeligt besøg, dejligt at der bliver lavet mad til dig. Det er meget praktisk med levering til døren også senere, når du er på benene igen. Utroligt hvordan der altid åbner sig nye muligheder, når man står i en ny og presset situation. Ha' en god weekend, her bliver det uden Trump 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, du har meget ret i det, du skriver, at der åbner sig nye muligheder, når man står i en ny og presset situation. Det har jeg i hvert fald erfaret i de her dage.
      God weekend til dig også ;-)

      Slet
  2. Du har både gode naboer og en dejlig svigerinde - tænk bare at kunne læne sig tilbage og nyde, at de serverer det hele til én lige fra morgen til aften - det kunne jeg godt lære at leve med, tror jeg :-)
    Her var der et par mænd, der så Trump. Jeg havde heldigvis travlt i køkkenet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg kunne vist også godt vænne mig til at få serveret og blive passet op. ;-)
      Det var da heldigt, du havde travlt i køkkenet, mens Trump fyldte alle sendeflader.

      Slet
  3. Tænk, jeg har vel 50 tv-kanaler, og der var nærmest Trump på dem allesammen. Jeg tænker, at et sammendrag i dag kan være rigeligt, så jeg så virkelig mange gamle afsnit af Badehotellet på TV2play. Bare i protest.

    Hvor er det dejligt, at der sådan dukker forkælelse op hos dig. Og din opdagelse af Osuma. Der er ikke noget, der er så skidt....

    SvarSlet
  4. Haha Eva, jeg kan godt lide dit alternativ til Trump. ;-) Nu kommer der heldigvis snart nye afsnit af Badehotellet.
    Ja, det var dejligt at blive forkælet. Og at opdage Osuma ;-)

    SvarSlet