tirsdag, januar 31, 2017

Ups, der skete noget.

I dag steg humøret igen adskillige grader ...

Jeg har haft en rengøringshjælp, der rent faktisk kunne gøre rent! Det er en stor fornøjelse, at der er støvsuget, vasket gulve og ordnet badeværelse, så det kan ses helt tydeligt. Jeg glæder mig så meget til, jeg kan gøre det selv. Tænk at sige, at jeg glæder mig til, jeg kan gøre rent igen. Men sådan kan man få et nyt perspektiv på noget hverdagsagtigt.
Det er tydeligvis ledelsen på firmaets kontor, der ikke er så professionelle til planlægning, som de kunne være. I fredags var der planlagt rengøring og tøjvask. Rengøringen bestod af en overfladisk støvsugning og vask af gulve (uden at flytte stole eller andre ting). Tøjvask var der ikke tid til. Det skulle foregå mandag. Altså i går. Til min overraskelse (efter to aftaler, der glippede) så blev det sådan. Tøjet vasket og tørret i går.
At der så igen i dag dukkede en rengøringshjælp op, var jeg helt uforberedt på. Dvs. helt uforberedt var jeg ikke, for hun ringede en time før og spurgte, om jeg vidste, hun skulle komme kl 12.
Det havde jeg ikke fået at vide, men jeg vidste, her trængte til at blive gjort rent.
Når det er tid til denne her seance igen om 14 dage, så håber jeg, at jeg selv er klar.
Jeg er visiteret til tre måneder, så det er måske lige lidt for optimistisk, men jeg har bare fundet ud af, at det er så fedt at kunne gøre de der hverdagstrivialiteter selv.

Jeg er spændt på scanningssvaret i Viborg i morgen. Der har jo været et par fejlvurderinger i mit forløb. Jeg håber, at planen med Jack skinnen holder, selvom jeg hader den. Jeg tror bare ikke, at der findes alternativer, jeg vil blive glad for. Men nu må jeg se.

Mit 15.30 billede i dag.
I spændingen over, at der var en mand i en rød jakke, kom jeg til at ryste på hånden :-)


11 kommentarer:

  1. He jeg lage mærke til den stadig gule post bil...

    Dejligt rengøring kom

    SvarSlet
    Svar
    1. Servicehund, den gule bil bringer varer fra Osuma, som er dagligvare-netbutikken.
      Ja, dejligt med rengøring.

      Slet
  2. Fantastisk; god rengøring er guld værd! Held og lykke med det hele...

    SvarSlet
  3. Hvis ikke du vil have ham til at gøre rent, kan du bare sende ham herover til mig :-D
    Det kan virkelig sætte ting i relief, at man på den ene eller den anden måde bliver nedlagt for en tid!

    SvarSlet
  4. Ellen, du får ham den nøgne rengøringsmand ;-)

    SvarSlet
  5. Action på vejen ;)
    Det må være skønt at få gjort rent. Mon det så er den samme, der kommer næste gang?
    Pøjpøj med skanningen i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva. Jeg ved ikke, om det er den samme næste gang. Næppe.

      Slet
  6. Det er da lækkert med rengøring, og fornemt du kan få besøg hver 14. dag, mange kommuner har jo skåret kraftigt så det kun er 1 gang i måneden.
    Ham din rengøringsmand, han må da gerne komme forbi her, så overlader jeg gerne rengøringen til andre ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det er synd for de mennesker, der ikke kan selv, hvis de kun får rengøringshjælp en gang i måneden.
      Jeg må heller fjerne billedet af rengøringsmanden. Min svigersøn siger, det kan blive meget dyrt at bruge andres billeder.

      Slet
  7. Meget god, hvis der er hjælp til rengøring. Dette er en aktivitet, som vi skal udføre bedst hver dag.

    SvarSlet