mandag, januar 09, 2017

Mere forklaring ...

I dag fik jeg en forklaring, idet en ortopædkirurg ringede for at indkalde mig til samtale og behandlingsplan i morgen i Viborg.
Den korte forklaring er, at bruddet sidder på bagsiden af skinnebenet tæt på knæleddet, og det bagerste korsbånd er revet over.
Det havde jeg ikke lige set for mig. Men den fleksible Don Joy bandage skal udskiftes med en fast og permanent skinne i seks uger. Ingen belastning og ingen bad til det ben i den tid.
Jeg glæder mig til at høre mere detaljeret om det.

Mattias var her i går. Når vi ikke kan spille fodbold, kan vil læse et Anders And blad.  :-

11 kommentarer:

  1. Det kan vi da - og han har sikkert lidt ondt af sin stakkels mormor!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja vi kan! Det var synd for ham, at han var med til at spille bold. Han sagde straks "Det er ikke min skyld" Nej, nej, nej, selvfølgelig ikke. Små børn kommer let til at føle, at de har skyld.

      Slet
  2. Jamen altså....., sikke da uheldig. Og sikke godt, de fandt ud af det. Og hvor ville det have været smart, om de havde fundet ud af det noget før.
    Rigtig god bedring igen, jeg håber virkelig, du lærer at hygge dig med den skinne, når det nu ikke kan være anderledes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg må llære at hygge mig med det. Måske skulle jeg begynde at strikke? ;-)

      Slet
  3. Det er godt nok noget af en omgang du har været igennem og skal igennem. Godt at Mathias og du kan være sammen på andre vilkår, men hvor må det være hårdt for dig, Betty, sådan at blive afskåret fra al det, du plejer at gøre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det er svært, når hverdagen ændrer sig så meget. Men trods alt ikke så slemt som for dine patienter.

      Slet
  4. Godbedring, den faste skinne er det så gibs?

    SvarSlet
    Svar
    1. Garnløkke, tak. Nej, ikke gips. Men den har samme virkning. Trods alt bedre end gips.

      Slet
  5. For en hyggestund med foldbold og børnebørn, hvad gør man ikke. Spøg til side, øv, sikke en omgang, var lidt mere optimistisk sammen med dig, det hjalp ikke.
    Håber du kan få hjælp til diverse gøremål, du ikke lige selv kan bakse med med den nye skinne.
    Heldigvis kan du læse et Anders And blad, og godt drengene er nået den alder hvor det at sidde stille er okay.
    God bedring.

    SvarSlet
  6. Karin, jeg får god hjælp. Jeg skal så vænne mig til at tage imod. Og vænne mig til at andre finder ting i mine skuffer og skabe. Og mest af alt vænne mig til tanken om at jeg næsten ingenting kan.
    Men midt i det hele, så oplever jeg mange positive ting, som jeg håber, jeg får overskud til at skrive om.

    SvarSlet